Дайджест міста

Як Стрічка на ВДНГ створює нову культуру відпочинку

01.08.2025

На ВДНГ біля Urban Park відкрився другий заклад ресторану Стрічка. Він розташувався у двох павільйонах та на території яблуневого саду. Менший павільйон вже запустився, наразі це невелике кафе-пекарня з терасою. Більший планують відкрити у серпні — це буде повноцінний великий ресторан з терасою, що займе територію саду Гамаків.

Унікальна особливість закладу — масштабне мозаїчне пано, створене з нуля українським митцем Євгеном Литвиненком та командою студії AIIX. Це жива, складена вручну історія, що задає атмосферу та робить простір упізнаваним з першого погляду.

FoodMap поспілкувався з Ігорем Постоєнко, співвласником Стрічки, та командою архітектурної студії AIIX.

Вибір локації та концепція

Як ви вирішили відкриватись саме на ВДНГ?

ВДНГ має великий потенціал: тут і музей гітар, і кава у DOT, і книжковий ярмарок, повернувся “Кураж”. Майже кожен тиждень класний концерт на фестивалі В'ява. Відчувається вир життя. Але поруч роками не змінювався фудкорт із шашличками під зонтиками “Оболонь”.

«Фудкорт — це якась турбояма в п'ятнадцять років, так не має бути. Чому ми не можемо взяти і зробити класно? Зробити так, як ми хочемо?»
* Цитати у матеріалі належать Ігорю Постоєнку.

Ми хотіли задати новий тренд і створити щось зовсім інше: затишний простір із власною атмосферою, де можна не лише поїсти, а й сповільнити ритм, взяти до рук цікаву книгу, відпочити, подивитися на сад, просто побути з думками і насолодитись моментом. Таких місць на ВДНГ раніше не було, і саме тому ми зробили найбільшу для хорека інвестицію в цю локацію, усвідомлюючи ризик. Тут дійсно хотілось бути геймчейнджером і задати новий напрямок — атмосферу, до якої хочеться повертатися.

Які ідеї, цінності закладені у Стрічку?

Головна мета — показати, що українська кухня може бути сучасною, смачною й небанальною. Нам цікаво зберігати традиції, але дивитися на них інакше: осучаснювати, експериментувати зі смаками, зберігаючи при цьому вайб місця.

Ми прагнемо, щоб люди пишалися тим, що тут створюється. Наприклад, коли ви купуєте бренд Gunia у вас виникає відчуття гордості за те, що такий продукт не соромно відправити на експорт. Тому ми і почали створювати щось з ментально доданою вартістю (сенсом, культурним бекґраундом, власною історією). Дуже важливо, щоб кожен елемент мав зміст і унікальність: наприклад, мозаїка на стінах, посуд із відтисками трав, жива оранжерея, інтер’єрні рішення, які можна впізнати тільки тут.

«Коли Келлі Дженнер показує у себе вдома в Маямі стіл, засервірований Gunia, відправляє це в Інстаграм, а потім в інтерв'ю, спокійно каже: "Так, це Gunia з України", — то весь світ пишається. Хотілося б, щоб так пишались Стрічкою.»

Яка різниця між Стрічкою на ВДНГ та на Берестейській?

Для нас важливо, щоб кожна Стрічка була особливою. Так, це одна команда власників, ті самі дизайнери, але ми не хочемо бути “мережею”. Кожен проєкт — окрема історія, адаптована до місця.

Простір на ВДНГ — це більше природи, простору, більше можливостей для експериментів із форматом. Тут є місце для фестивалів і великих застіль на терасі біля саду. У бізнес-центрі (мається на увазі перша локація Стічки — Берестейський проспект, 53) цього неможливо зробити.

«Стрічка на Берестейському проспекті, Стрічка на ВДНГ, далі може бути кав'ярня-пекарня Стрічечка, наприклад, в центрі, може бути Велика Стрічка десь за містом з якимось дач-садом, біля води, але кожна Стрічка індивідуальна.»

Простір, атмосфера та нова культура відпочинку

Розкажіть про дизайн простору: як ви його створювали?

Гарний дизайн для нас — це насамперед зручність. Звісно, по дизайну зустрічають. А от повертаються не лише через смачну їжу, а й через відчуття, що тут комфортно, навіть на рівні деталей — стільців, освітлення, атмосфери. Важлива синергія: як поєднати елементи інтер’єру з культурною спадщиною, з продуктами, які ми готуємо? Усе повинно працювати в унісон.

«Наразі в нас вже є масло з дрогобичською сіллю, наше, українське трюфельне масло, масло з кав'яром мойви. Є свіжовипечений хліб. Зробили лімітовану серію вина спеціально для Стрічки з "Бейкушем"…»

Чому у малій будівлі зробили акцент на комунальних столах?

Комунальні столи для нас — це спосіб створити відкритий, гостинний простір. Це місце, де можна не тільки поїсти, а й познайомитись, об’єднатися за вечерею чи майстер-класом. Один великий стіл архітектурно виглядає краще, ніж багато дрібних, і краще працює для івентів.

Яка функціональна різниця між малою та великою будівлями?

Мала Стрічка — це більше про “міську пекарню”, місце, де можна швидко випити каву, взяти хліб чи перекусити. Велика будівля — простір для довгих вечорів, подій, вечерь, святкувань, більших компаній. Обидва формати дають свободу для різних сценаріїв.

Що буде у великій будівлі поруч із садом?

Там буде відкрита кухня, бар, багато посадкових місць у яблуневому саду. На терасі можна буде посидіти серед дерев, а також проводити події на маленькій сцені. Деталі ще доробляються, але головна ідея — щоб простір надихав на неспішний відпочинок.

Мозаїка — візуальна ДНК Стрічки

Хто автор мозаїки та який сюжет вона несе?

Дизайн розробляла студія AIIX разом із художником Євгеном Литвиненком. В основі — ідея Райського саду: яблука, Адам і Єва, яблуневі алеї ВДНГ. Весь сюжет — авторський, кожна плитка індивідуальна, багато з них створено вручну. Детальніше про процес Євген розповідає у своєму інстаграмі.

Ми брали деталі з класичних павільйонів ВДНГ, адаптували під сучасний формат. В основі лежить класична українська мозаїка, яку ми переосмислили на новий лад, використовуючи частково сучасні технології. Насправді, багато з цих технік уже майже забуті, але нам вдалося знайти виробництво, яке ще здатне їх відтворити та підтримати цю унікальну майстерність.

«Якби Інстаграм був у перших людей, хтось би точно зробив світлину Єви, яка біжить з Адамом десь за яблуками в саду.»

Як проходив процес створення? Які були виклики?

Це був експеримент! Виробництво клінкерної кераміки Matt&Glossy в Нікополі (під обстрілами!) освоїло нову техніку: збирали живі квіти, робили відтиски, готували унікальні плитки. Весь проєкт — синергія ремісників і дизайнерів, велика частина плитки — ручна робота. Часу зайняло десь 3,5 місяці на одну мозаїку. Наступна мозаїка буде у великій будівлі і вона вже на підході.

Були складнощі чи несподіванки?

До 30% плиток йшло у відбрак — це норма, це відбувається через усадку, деформацію чи перебої зі світлом під час випалу. Але саме цей ручний, експериментальний підхід і створює відчуття “живої” мозаїки. Такого більше ніде не буде — це повністю наш авторський продукт, який об’єднав купу людей і технік.

Кухня та меню: сезонність, локальність, несподіванність

Яка відмінність у меню між локаціями на ВДНГ та Берестейській?

База однакова, але на ВДНГ акцент на живий вогонь, сезонні овочі та великі порції для компаній. У просторі працюватиме справжня піч на дровах і мангальна зона, де готуватимуть бограч, борщ, уху, а також запікатимуть бріскет чи рульку — але з українськими локальними продуктами. Ми поєднуємо класичні рецепти з локальними інгредієнтами, не забуваючи про сучасний підхід та якість продуктів.

«Наприклад, є оладки чи деруни. Замість того, щоб додати просто сметану, ми додаємо еспумо з кав'яром мойви. Це дає солоний, такий округлий, класний смак. Це вже про щось шефське.»

А ще плануються майстер-класи й шефські вечері з різними гостями-кухарями. Функції, які ми заклали в простір, не обмежують фантазію його використання.

Одна з ідей — створити власний “їстівний сад”, де будуть рости трави та сезонні овочі, які потрапляють у коктейлі, чай чи страви.

«Я би хотів, щоб і яблука збирали, і трави, і потім там в кінці тепличку ще поставити... А там я би хотів, щоб була прям оранжерея.»

До речі, ми завжди обираємо вина до подій та гастро-вечерь, експериментуємо з українськими виробниками. Наразі маємо співпрацю з виноробнею “Бейкуш”. Зробили власне лімітоване вино “Вирій” — біле і рожеве, спробувати яке можна лише у нас.

Соціальна складова

Які соціальні ініціативи впроваджує Стрічка?

У просторі будуть передбачені активності для дітей: можна малювати, робити оригамі, отримувати бонуси, для батьків — підтримати благодійність. Ми частину виручки від продажу деяких страв будемо передавати дітям-переселенцям. А вже зараз купуємо для них спортивний інвентар та інші речі, яких бракує для дитинства. Кожен місяць — новий внесок.

«Соціальна додана вартість — це не реклама, а-ля "подивіться, які ми класні". Це маленьке відображення нашої спільної мети. Стрічка дбає про культуру, починаючи від збереження традиційних рослин і старовинних книг до соціальних ініціатив.»

Простір відкритий для ідей: хочемо робити майстер-класи для дітей і дорослих, зустрічі на терасі, садові квартирники, творчі події. Приміщення закладу адаптовані для маломобільних відвідувачів, тож тут комфортно всім. Віримо, що бізнес має дбати не лише про себе, а й про місто та людей навколо. Стрічка — це частина великої спільноти.

 

Кафе, бістро
ВДНГ, біля урбан парку, тестовий режим. Відкриття маленького павільйону Стрічки на ВДНГ. Великий буде в серпні. Тут вже є сніданки, їжа та якісна кава. Приємна тераса. І звісно, можна помилуватись величезним мозаїчним пано на всю стіну.
10:00–22:30
Стрічка ВДНГ InstagramСтрічка ВДНГ - меню